LMT komunikācijas centrā ir cilvēks, nevis iekārta vai tehnoloģija.

Mēs runājam pārliecinoši, bet ne augstprātīgi. Neskatāmies uz citiem no augšas (nav tādas tantes Bauskā).

Sakām to, kas atbilst cilvēku vajadzībām, neko neuzspiežot, un nenoliedzam alternatīvas. Esam ietekmīgs zīmols, bet nemācām dzīvot.

Esam mērķtiecīgi un ambiciozi, bet ne pašapmierināti un svarīgi.

Mums ir humora izjūta, bet nemēdzam dzīt jokus un stāstīt anekdotes.

Izvairāmies no deminutīviem un familiaritātes.

Komunikācijas veidi



LMT valodu pielāgojam komunikācijas situācijām un to mērķim. Tāpēc LMT komunikācijā nošķiram:

Informāciju, kas palīdz noskaidrot vai uzzināt par LMT pakalpojumiem un iekārtām to, kas lietotāju interesē (piemēram, skaidrojoša informācija mājaslapā, produktu instrukcijās u. tml.).

Reklāmu, kas rada interesi par LMT pakalpojumiem un iekārtām, uzrunājot auditorijas vajadzības (arī neapzinātas).

Tiešo saziņu, kur klientam palīdzam individuāli, atbildot uz jautājumiem vai risinot problēmas, kas saistītas ar LMT pakalpojumiem un iekārtām. Tiešajā komunikācijā ar klientu ievērojam nosacījumus, kas aprakstīti Klientu apkalpošanas standartā.

Tekstu veidošanas principi

Esam piekļūstami ikvienam

Tekstam jābūt rakstītam vienkāršā un skaidrā valodā, lai to varētu saprast pēc iespējas plašāks lietotāju loks. Saturam, kas nav teksts (attēli, video u.tml.), jānodrošina paskaidrojošs apraksts.

Bez sarežģītiem terminiem

Izvairāmies no sarežģītas terminoloģijas. Sarežģīti termini jāizskaidro vai jāaizstāj ar vieglāk saprotamiem vārdiem. Vienkārša valoda ikvienam palīdz informāciju uztvert ātrāk.

Lietišķi, īsi un vienkārši

Valoda ir lietišķa, viegli uztverama un saprotama ikvienam. Izmantojam īsus teikumus, vienkāršus vārdus, skaidru struktūru. Izvairāmies no liekvārdības — mazāk ir vairāk.

Korekti

Teksts, ko publicējam jebkurā platformā, ir stilistiski tīrs un gramatiski pareizs.

Strukturējam tekstu

Ievērojam apgrieztās piramīdas principu – sākam ar svarīgāko informāciju, tad izklāstām mazāk svarīgo.

Paturam prātā klientu

Jautājam sev, ko klients vēlas zināt? Vai tas, ko rakstām, viņam patiešām būs noderīgs vai interesants?

Radām aizraujošu saturu

LMT reklāmās un sociālajos medijos valoda ir ne tikai saprotama un skaidra, bet arī aizraujoša. Ja tam ir skaidrs pamatojums, varam izmantot sarunvalodas vārdus un izteicienus, kā arī vārdu spēles un jaunradītus vārdus.

Praktiskie jautājumi

Uzruna

LMT tēla, produktu un pakalpojumu reklāmās klientus uzrunājam uz “tu”. Tiešajos e-pasta sūtījumos (piemēram, Viedtelevīzijas jaunumi) “Tu” rakstām ar lielo sākuma burtu. Biznesa klientu uzrunu izvēlamies atkarībā no situācijas, tāpēc to atrunājam darba uzdevumā.

“Mēs” forma

LMT komunikācijā izmantojam “mēs“ formu (piemēram, piedāvājam, attīstām u. tml.). Izņēmums — kad stāstām par to, ko LMT dara kopā ar sadarbības partneriem. Tad skaidrības labad izmantojam “LMT attīsta, pēta, testē“ u. tml.

Lietojam aktīvus darbības vārdus

Izvairāmies no ciešamās kārtas, lietojam darāmo kārtu.

Esam iekļaujoši

LMT komunikācijā cenšamies būt dzimumneitrāli.

Piekļūstamība



Piekļūstamības prasības valodas lietojumam un tekstiem:

Valodas skaidrība un vienkāršība

Tekstuālā informācija ir skaidra un viegli uztverama, lai to varētu saprast pēc iespējas plašāks lietotāju loks. Esam konsekventi terminoloģijas un valodas stila lietojumā, lai ikviens varētu viegli orientēties un saprast informāciju. Sarežģītus terminus un tehniskos jēdzienus izskaidrojam vai aizstājam ar vieglāk saprotamiem vārdiem. Ja nepieciešams lietot abreviatūras, pirmajā reizē iekavās tās atšifrējam.

Teksta alternatīvas

Saturam, kas nav teksts, pievienojam aprakstu, kas nodrošina līdzvērtīgu informāciju.

Attēli – nodrošinām alternatīvo tekstu, kas apraksta attēla saturu un funkciju. Ja attēls ir dekoratīvs, tas jānorāda, lai lasītāji to varētu ignorēt.

Video – pievienojam skaidrojošos subtitrus vai aprakstošu tekstu, kas izskaidro video saturu.

Audio – nodrošinām transkriptus vai slēgtos subtitrus, kas atspoguļo audio saturu.

Interaktīvie elementi – interaktīvajiem elementiem (pogām, saitēm, formām u.tml.) nodrošinām skaidrojošu tekstu, lai lietotāji varētu saprast katra elementa funkciju un lietošanu.

Grafikas un diagrammas – nodrošinām detalizētu aprakstu, kas izskaidro grafikas vai diagrammas nozīmi un datus, ko tā attēlo.

Teksta struktūra

Mēs veidojam un sakārtojam tekstu, izmantojot virsrakstus, apakšvirsrakstus un punktus, lai lietotāji varētu viegli pārskatīt un saprast informāciju. Virsraksti un paskaidrojošie teksti palīdz orientēties sadaļu saturā.

Pieteikumi, anketas un formas

Paskaidrojošie teksti un instrukcijas – datu ievades laukiem pievienojam saskaņotus aprakstošos tekstus vai skaidrojošas instrukcijas, lai lietotāji zinātu, kas tieši ir jāievada un kā.

Kļūdu paziņojumi – ja datu ievades laukā automātiski tiek konstatēta kļūda, tā jānorāda un jāapraksta, lai lietotājs varētu informāciju ērti izlabot.

Produktu nosaukumi



Pakalpojumu un produktu nosaukumos pirmo vārdu rakstām ar lielo sākuma burtu un lokām (piemēram, pieslēdz Brīvību). Izņēmums, ja kopā ar pakalpojuma nosaukumu rakstām vārdus “pakalpojums”, “tarifu plāns” vai “pieslēgums”, tad produkta vai pakalpojuma nosaukumu nelokām (piemēram, pieslēdz tarifu plānu Brīvība).

Juridiskajās atrunās produktu nosaukumus rakstām ar lielo sākuma burtu un lokām.

Nosaukumos LMT Karte, LMT Viedtelevīzija, LMT Straume vārdu aiz “LMT” rakstām ar lielo sākuma burtu.

Termini



Ieviešot jaunu terminu, tas pirmo reizi jālieto kopā ar skaidrojumu gan iekšējā, gan ārējā komunikācijā. Pēc tam šim skaidrojumam jābūt pieejamam arī ikdienā.

Zem pogas "Skatīt vairāk" atradīsi svarīgākos terminus, kuru pareiza izpratne un lietošana palīdzēs izvairīties no pārpratumiem un neskaidrībām.

Tarifu plāni (balss tarifu plāni). Tarifu plāns ir piesaistīts klienta SIM kartei ar numuru. Tarifu plāns nodrošina iespēju zvanīt, sūtīt īsziņas un MMS (izņēmums ir Mājas tālrunis, kas nodrošina tikai zvanus) un lietot citas telefona funkcijas. Daļai tarifu plānu ir pieejams internets bez atsevišķas pieslēgšanas, savukārt Brīvības un Mini lietotājiem internets jāpieslēdz atsevišķi. Piemēri: Brīvība, Mini, Brīvība Eiropā VIP, Mājas tālrunis, Nedēļa sarunām (LMT Karte), Mēnesis visam (LMT Karte).

Pieslēgumi (interneta pieslēgumi). Interneta pieslēgums, kuram tiek izsniegta atsevišķa SIM karte ar LMT numuru ievietošanai konkrētā iekārtā (rūterī, datorā, planšetē). Piemēri: Internets mājai, Mobilais internets datorā un planšetē, Priekšapmaksas mobilais internets datorā un planšetē, Internets biznesam. Internets telefonā ir pakalpojums, nevis pieslēgums, jo ir iespējams tikai jau esošam balss tarifu plānam.

Piedāvājumi. Paredzēti īpašām klientu grupām, tarifu plānu, pieslēgumu un pakalpojumu komplektā nodrošinot izdevīgāku cenu nekā katram komponentam atsevišķi. Piemēri: Skolēnam, Jauniešiem, Senioriem+, Ģimenes piedāvājums.

Pakalpojumi. Darbojas, pievienojot balss tarifu plānam vai interneta pieslēgumam. Piemēram, Viedtelevīzija ir pieejama tikai kopā ar pieslēgumu Internets mājai. Citi piemēri: Internets telefonā, Internets ceļojumā, Zvanu filtrs, Glābējzvans, Diena avansā (LMT Karte), Iekārtu apdrošināšana u. c.

Līgumi. LMT Pakalpojumu līgums, Atvērtais līgums, Nomaksas līgums.

Risinājumi. Šo terminu biežāk izmantojam, runājot par biznesa pakalpojumiem. Palīdz arī kā sinonīms vārdam "pakalpojums".

Priekšapmaksas karte mums viena – LMT Karte.

Skatīt vairāk Sakļaut